• Bezpieczni w sieci

        • 11.02.2021
        • 09.02.2021r. klasy 2 obchodziły Dzień Bezpiecznego Internetu . W tym dniu wzięły udział w lekcji on-line na żywo pt. Bezpieczni w sieci, organizowanej przez Centrum Sztuki w Oławie. W czasie zajęć dowiedzieliśmy się co to jest Internet i jak bezpiecznie z niego korzystać. Oglądaliśmy krótkie filmiki z serii " Owce w sieci". Wiemy już jakich informacji nie należy umieszczać w Internecie i dlaczego, co robić kiedy ktoś źle "traktuje" nas w sieci oraz dlaczego nie należy ufać osobom poznanym w Internecie. Weronika Bielska, Anna Bielecka - Sternik

        • Zimowe Ptakoliczenie

        • 29.01.2021
        • Już w najbliższy weekend w dniach 29-31 stycznia zapraszamy do udziału w liczeniu ptaków przy karmnikach - na dystans. W tym roku w ramach akcji organizowanej przez OTOP każdy uczestnik liczy ptaki we własnym karmniku! Pracownicy ChPK będą liczyć ptaki w piątek, a Państwa zapraszamy do obserwacji w swojej okolicy. Przypominamy, że ptaki należy obserwować w parku, na podwórku czy też z okna przez minimum godzinę. Oprócz przylatujących do karmnika gatunków należy zanotować kondycję ptaków oraz m.in. rodzaj wysypywanego pokarmu. Pamiętajmy, że nie dajemy ptakom do karmnika resztek z naszego stołu, tylko odpowiedni dla nich pokarm. Warto przygotować się do weekendowych obserwacji i zakupić odpowiedni dla różnych gatunków pokarm: kulki tłuszczowe, ziarno słonecznika, proso, orzechy ziemne, itd. Wszelkie informacje oraz formularz można znaleźć na stronie:https://liblink.pl/46AMdhB1aH Zapraszamy do obejrzenia filmiku o tym jakie ptaki odwiedzają karmniki w Chojnowskim PK. A to tylko część gatunków które można zaobserwować! https://liblink.pl/R1oZPcdsrm

        • Lekcja on-line pt. "Spotkajmy się na królewskim dworze"

        • 29.01.2021
        • 22.01.2021r. klasy 2 wzięły udział w lekcji on-line pt. Spotkajmy się na królewskim dworze, organizowanej przez Zamek Królewski w Warszawie. Wspólnie przechadzaliśmy się po królewskich apartamentach. Zajrzeliśmy do królewskiej garderoby i sypialni. Wiemy, że król po przebudzeniu wypijał szklankę bulionu, a jego poranna toaleta trwała aż 2 godziny. Najbardziej zdziwiła nas ówczesna moda, a zwłaszcza pudrowane na biało włosy. Bycie królem wcale nie było łatwe... Anna Bielecka -Sternik, Weronika Bielska

        • Lekcja on-line pt. Małpie figle - co koczkodan jada z rana?

        • 19.01.2021
        • 18.01.2021r. klasy 2 wzięły udział w lekcji on-line pt. Małpie figle-co koczkodan jada z rana? Podczas spotkania udało nam się poznać mieszkańców wybiegów i pawilonów małp wrocławskiego ZOO. Odwiedziliśmy również stołówkę w ZOO i poznaliśmy małpie menu. Wiemy już, że jedząc mniej słodyczy możemy im pomóc przetrwać w ich naturalnym środowisku. A oto raporty z naszej wycieczki. Anna Bielecka -Sternik, Weronika Bielska

        • "Wierszyki łamiące języki"

        • 08.01.2021
        • Serdecznie gratulujemy Łucji Zawadzie, uczennicy kl. 2a za zajęcie 1 miejsca w gminnym konkursie recytatorskim "Wierszyki łamiące języki", Łucji Sierpińskiej, uczennicy kl.2b za zajęcie 2 miejsca w gminnym konkursie recytatorskim "Wierszyki łamiące języki"  oraz Annie Gutowskiej, uczennicy kl.1 za wyróżnienie w gminnym konkursie recytatorskim "Wierszyki łamiące języki". Wszystkich laureatów, oraz uczniów biorących udział w szkolnym etapie tego konkursu, zapraszamy po odbiór dyplomów i nagród do wychowawców klas, po feriach zimowych. Anna Bielecka -Sternik, Weronika Bielska

        • Dzień Nauki w klasie Oa

        • 21.12.2020
        • W piątek w zerówce obchodziliśmy Dzień Nauki. Dowiedzieliśmy się jak porusza się dżdżownica, co czuje, jak reaguje na światło. Kolejne doświadczenia jakie zrobiliśmy to: ciecz newtonowska, piasek kinetyczny, wybuchowy wulkan oraz wykonaliśmy bałwanka z masy solnej. 

        • Szkoła W Chmurze

        • 04.12.2020
        • DOŁĄCZYLIŚMY JAKO SZKOŁA DO POLSKIEGO PROGRAMU Szkoła w Chmurze Microsoft.

          Jesteśmy zaangażowani w transformację cyfrową edukacji, a nasza szkoła jest placówką innowacyjną.

        • Międzynarodowy projekt eTwinning w SP w Jagarzewie

        • 08.12.2020
        • 25 września 2020 pani Anna Zielińska-Miszczuk wzięła udział w międzynarodowym seminarium online, zorganizowanym przez biuro fińskiego oddziału eTwinning pt.: „Our beloved Baltic Sea region”. W czasie spotkania udało jej się nawiązać znajomości z nauczycielami z różnych części Europy. Wspólne rozmowy zaowocowały projektem eTwinning „Nature in Europe”, który stworzyły Polska i Finlandia. Po opublikowaniu planu działań i założeń przedsięwzięcia, o dołączenie poprosili również nauczyciele z Francji, Włoch, Bułgarii i Turcji.

          I tak powstał międzynarodowy projekt, w którym bierze udział Nasza Szkoła, a także szkoły z następujących miast: Livorno (Włochy), Orivesi (Finlandia), Zillisheim (Francja), Marmaris (Turcja), Sofia (Bułgaria), a także jeszcze jedna polska szkoła z Krakowa.

          Działania zakładają połączenie obserwacji przyrody na tle zmieniających się pór roku przy użyciu najnowszych narzędzi technologii komunikacyjnej, a następnie zaprezentowanie ich naszym zagranicznym partnerom w języku angielskim. Będziemy porównywać procesy, jakie zachodzą wokół nas, zajmować się zagadnieniami dotyczącymi szeroko rozumianego środowiska naturalnego, ze szczególnym naciskiem na bioróżnorodność.

          Jazgarzewska grupa projektowa składa się z 20 uczniów z klas 5a, 6a, 6b, 7a i 7b, którym tematyka przedsięwzięcia wydała się ciekawa, a perspektywa nawiązania międzynarodowych znajomości kusząca.

          Projekt będzie trwał dwa lata. Listopad i grudzień 2020 są czasem przeznaczonym na poznanie się, wybranie logo naszego projektu w międzynarodowym konkursie, wykonanie prezentacji o każdym kraju oraz zapoznanie uczniów z narzędziami TIK, które będą wykorzystywane do obserwacji przyrody. Współpraca z krajami partnerskimi pozwoli podnieść dzieciom kompetencje językowe, wzmacniając ich pewność siebie w obszarze komunikacji. Opiekę nad projektem sprawuje pani Anna Zielińska-Miszczuk.

        • Wspomnienie o Krystynie Tubackiej

        • 14.12.2020
        • W środę, 9.12.2020 r. zmarła śp. Krystyna Tubacka. Przez całe swoje życie zawodowe była związana ze Szkołą Podstawową w Jazgarzewie. Rozpoczęła tutaj pracę jako młoda dziewczyna i pod okiem kierownika Stanisława Postka, a potem Janiny Postek nabierała doświadczenia, uczyła się rzetelnej i odpowiedzialnej pracy. Początki jej pracy przypadły na ciekawy okres w historii naszej szkoły. Lata sześćdziesiąte to czas, kiedy nasza placówka uczestniczyła w eksperymencie pedagogicznym opracowanym przez zespół naukowy Uniwersytetu Warszawskiego pod przewodnictwem prof. B. Suchodolskiego. W tych latach Krystyna Tubacka prowadziła szkolny chór. W 1973 r. podjęła się udziału w kolejnym eksperymencie. Były to badania nad nowym programem muzyki w kl. I – III przyszłej10- letniej szkoły ogólnokształcącej.

          Zmarła współpracowała z Instytutem Programów Szkolnych i jej doświadczenia oraz ogromne zaangażowanie ułatwiły dr Ewie Lipskiej napisanie podręcznika do muzyki dla klas I – III. Przez następne lata Krystyna Tubacka wdrażała kolejne pokolenia młodych mieszkańców Jazgarzewa i okolicznych wsi do życia szkolnego, uczyła bowiem klasy I – III. I młodszych, i starszych zarażała swoją pasją do muzyki. Przez wszystkie lata prowadziła chór szkolny, przygotowując oprawę szkolnych uroczystości i odnosiła sukcesy w różnego rodzaju konkursach. Cieszyła się zaufaniem młodzieży i przez wiele lat sprawowała opiekę nad Samorządem Uczniowskim. Koleżanki z pracy wspominają Zmarłą jako osobę miłą, ciepłą, chętną do pomocy i dzielenia się własnym doświadczeniem zawodowym.

          Śp. Krystyna Tubacka pozostanie we wdzięcznej pamięci swoich dawnych wychowanków i absolwentów naszej szkoły. I może niekiedy wspomną słowa, które Zmarła lubiła powtarzać: „Gdzie słyszysz śpiew, tam idź, tam dobre serca mają.” 

        • Zajęcia ze św. Mikołajem

        • 07.12.2020
        • 4.12.2020r. klasy 2 gościły na zajęciach samego Św. Mikołaja. To on właśnie zaprosił nas na lekcje na żywo ze swoim udziałem. Wiemy już, że Mikołaj lubi jeść łososie i lody. Ciężko pracuje od 10 do 16, ale w Wigilię robi to całą dobę. Lubi wędkować, ale nie nakłada na wędkę przynęty. Rozdaje prezenty grzecznym dzieciom, które się zdrowo odżywiają. Jest bardzo mądry, bo rozumie wszystkie języki świata. Nie zawsze dobrze w nich mówi, ale nie martwi się tym , bo ma wielu pomocników na całym świecie. Już nie możemy się doczekać ponownego spotkania z Nim! Klasy 2

        • Lekcja muzealna on-line pt. Najmniejsi mieszkańcy Warszawy

        • 07.12.2020
        • 02.12.2020r. klasy 2 wzięły udział w warsztatach organizowanych przez Muzeum Warszawy realizowanych w ramach projektu "Na tropie zwierząt warszawskich". Podczas zajęć poznaliśmy najmniejszych mieszkańców Warszawy. Dowiedzieliśmy się jak ważne i pożyteczne są dla nas pszczoły, trzmiele i biedronki. Wspólnie odnaleźliśmy je nawet wśród muzealnych eksponatów. Dziękujemy organizatorom za możliwość udziału w zajęciach.

        • Dzień Języków Obcych

        • 07.12.2020
        • Dnia 30 listopada obchodziliśmy w naszej szkole Dzień Języków Obcych. Z tej okazji zorganizowane zostały trzy konkursy z języka angielskiego i niemieckiego. "Mistrzem słówek" z języka angielskiego została Magdalena Tarkowska z 8b. Z języka niemieckiego najlepszą znajomością słówek wykazały się : Magdalena Tarkowska oraz Julia Gawin z 8a. W konkursie plastycznym na " Najciekawszy kraj na świecie" zajęli:

          I miejsce  Magdalena Tarkowska z 8b;

          II miejsce Krystian Strzelecki z 8b;

           III miejsce Sebastian Seroczyński z 7b

          IV miejsce Michał Wysocki 8a

          wszystkim serdecznie gratulujemy!!! /D. Dyguła, A. Zielińska – Miszczuk/

          Uczniowie przygotowali również ciekawe informacje na temat języków obcych:

          Łamańce językowe- spróbuj to wymówić ! :)

          • Combien de sous sont ces saucissons-ci? Ces saucissons-ci sont six sous (francuski): „Ile  tu kosztują te kiełbaski? Te kiełbaski  tu kosztują sześć centów ”.

           

          • Zwei schwarze schleimige Schlangen sitzen zwischen zwei spitzen Steinen und zischen (niemiecki):

           

          „Dwa czarne, oślizgłe węże siedzą między dwoma spiczastymi kamieniami i syczą”.

           

          • Měla babka v kapse brabce, brabec babce v kapse píp. Zmáčkla babka brabce v kapse, brabec babce v kapse chcíp (czeski):

           

          „Babcia miała w kieszeni wróbla i wróbel wydał z siebie dźwięk. Babcia przycisnęła wróbla i zdechł ”.

           

          • Als vliegen achter vliegen vliegen, vliegen vliegen vliegensvlug (holenderski):

          „Jeśli muchy podążają za muchami, lecą jak błyskawice”.

           

           

          • Król Karol kupił Królowej Karolinie korale koloru koralowego

           

           

          • Daleko, Får får får? Nej, inte får får får, får får lamm (szwedzki):

           

          „Ojcze, czy owce mają owce? Nie, owce nie mają owiec, owce mają jagnięta ”.

           

           

          7. W Szczebrzeszynie chrząszcz brzmi w trzcinie.

           

           

           

          Niektóre krótkie słowa lub wyrażenia „stają się” łamigłówkami, gdy są szybko powtarzane:

           

          • Thin Thing
          • French Friend
          • Red Leather, Yellow Leathe
          • Unique New York
          • Sometimes Sunshine
          • Irish Wristwatch
          • Big Whip

           

           

           

          Palindromy:

           

          Palindrom – wyrażenie brzmiące tak samo czytane od lewej do prawej i od prawej do lewej. - są popularne od czasów starożytnych. Współcześnie palindromy pełnią funkcję gry słownej. Prawdopodobnie tak było również i w przeszłości, choć pewne znaleziska sugerują, że palindromy mogły też mieć znaczenie magiczne. Niemcy wymyślili nawet palindromiczne słowo - Eibohphobie - które oznacza strach przed palindromami.

           

           

          JĘZYK FRANCUSKI:

           

          Et la marine va, papa, venir à Malte.

          A marynarka, tato, przyjedzie na Maltę.

           

          Esope reste ici et se repose.

          Ezop pozostaje tutaj i odpoczywa.

           

           

           

          JĘZYK NIEMIECKI:

           

          Eibohphobie

          strach przed palindromami

           

          Trug Tim eine so helle Hose nie mit Gurt?

          Czy Tim nigdy nie nosił tak jasnych spodni z paskiem?

           

           

           

          JĘZYK GRECKI:

           

          Σοφά ται και μη, γη μια και τάφος.

          Nie ma znaczenia, czy mówisz mądrze, czy nie, chodzimy po jednej ziemi i na tej samej ziemi będziemy pochowani.

           

          Νόμον, ο κοινός, έχε σον οικονόμον.

          Miej prawo stanowe, prawo w swoim domu.

           

           

          JĘZYK WĘGIERSKI:

           

          Géza, kék az ég.

          Géza, niebo jest niebieskie.

           

          Indul a görög aludni.

          Grek zasypia.

           

           

          ŁACINA:

           

          In girum imus nocte et consimur igni.

          Wchodzimy do kręgu po zmroku i trawi nas ogień.

           

          Roma tibi subito motibus ibit amor.

          W Rzymie nagle przyjdzie do ciebie miłość.

        • Wirtualne święta klasy 5a

        • 04.12.2020
        • Coroczną tradycją klasy 5 a jest dekorowanie sali 47. Niestety w tym roku nie możemy jej przystroić osobiście... dlatego podczas ostatniej lekcji wychowawczej zajęliśmy się strojeniem choinek ... wirtualnych. Każdy z nas przystroiłm klasowe drzewko najpiękniej, jak potrafił. Efekty naszej pracy w galerii zdjęć oraz powyżej.

        • Dzień Osób Niepełnosprawnych

        • 03.12.2020
        • Międzynarodowy Dzień Osób Niepełnosprawnych (ang.International Day of Persons with Disabilities) – święto obchodzone corocznie 3 grudnia, ustanowione przez Zgromadzenie Ogólne ONZ w 1992 roku (rezolucja 47/3) na zakończenie Dekady Osób Niepełnosprawnych (1983–1992). 

          Celem corocznych obchodów jest zwrócenie uwagi na prawa osób z niepełnosprawnościami, upowszechnianie idei tolerancji, otwartości i szacunku dla inności, a także ukazanie korzyści płynących z pełnej integracji osób niepełnosprawnych w życiu politycznym, społecznym, gospodarczym i kulturalnym.

          Niepełnosprawność jest jednym z ważniejszych problemów współczesnego świata. Według danych WHO ponad 650 mln osób na świecie jest niepełnosprawnych w następstwie psychicznych, fizycznych oraz sensorycznych niesprawności. Stanowi to około 10 proc. populacji. Natomiast w Polsce liczba osób niepełnosprawnych to prawie 5,5 mln.

           

          Zapraszamy do obejrzenia krótkiego filmu.

          https://liblink.pl/sHF3otGjd2

        • Regulamin lekcji zdalnych

        • 26.10.2020
        • 1. Godziny lekcyjne będą realizowane w większości w formie bezpośredniego połączenia online z nauczycielem(stały plan lekcji).

          2. Lekcje  trwają odpowiednio dla uczniów kl. 1-3- 25 min.; dla uczniów kl.4-8-35 min.( z możliwością przedłużenia).

          3. Przerwy między lekcjami trwają odpowiednio 15, 25, 30min. ze względu na krótsze lekcje ( rozpoczynają się zgodnie z planem przerw w szkole).

          4. Godziny rozpoczynania lekcji pozostają niezmienione, wydłużają się tylko przerwy.

          5. W razie potrzeby uczniom będą  przesyłane dodatkowe materiały .

          6. Klasy ósme będą miały dodatkowe zajęcia przygotowujące do egzaminu ustalone z nauczycielami przedmiotów egzaminacyjnych( ewentualnie zajęcia – konsultacje mogą odbywać się na terenie szkoły, w grupach do 5 osób).

          7. Nauczyciele wspomagający włączą się w pomoc poszczególnym uczniom potrzebującym, dodatkowo będą do dyspozycji w razie potrzeby , aby pomóc przy odrabianiu lekcji lub w innych zadaniach( także na terenie szkoły).

          8. Uczniowie z orzeczeniami mogą uczestniczyć pojedynczo w niektórych zajęciach na terenie placówki za  zgodą rodzica/opiekuna.

          9. W miarę możliwości i wydolności uczniów odbywają się zajęcia specjalistyczne( zdw, rewalidacja, logopedia, terapia, itp.) – głównie w formie online.

          10. Pedagog i psycholog będą aktywnie włączać się w działania na rzecz uczniów , rodziców i nauczycieli oraz prowadzić wsparcie online, telefoniczne lub mailowe.

          11. Pracujemy na platformie Teams, prace, zalecenia wysyłane są przez platformę lub dziennik elektroniczny- zakładki - wiadomości oraz zadania - prace domowe.

          12. W razie potrzeby zorganizowane zostaną konsultacje dla uczniów szczególnie potrzebujących wsparcia (potrzeby zgłaszać  do poszczególnych Nauczycieli).

          13. Każdego dnia nauczyciele będą wysyłać uczniom poszczególnych klas podsumowanie pracy na lekcjach z informacją o ewentualnej pracy domowej.

          14. Na lekcjach będzie sprawdzana lista obecności.

          15. Na stronie szkoły dostępny jest regulamin pracy na TEAMS, z którym uczniowie mają zapoznać się  i  przestrzegać podczas lekcji zdalnej.

          16. Uczniowie mają aktywnie uczestniczyć w lekcji i stosować się do poleceń nauczyciela.

          17. Uczniowie mają obowiązek wykonywać prace na ocenę samodzielnie.

          18. Uczniowie o wszelkich ewentualnych klasówkach i sprawdzianach będą informowani wcześniej i zasady sprawdzania ich wiedzy będą im wyjaśniane z wyprzedzeniem( z uwzględnieniem uczniów z opiniami i orzeczeniami).

          19. Rodzice przekazują informacje wychowawcom  o ewentualnych potrzebach sprzętowych.

          20. Rodzina może liczyć na wsparcie szkoły laptopami, które będą do  odebrania w sekretariacie szkoły w godzinach 9-14 po wcześniejszym umówieniu się.

          21. Rodzice mają  wspierać dzieci w ich wysiłkach , a jednocześnie kontrolować  ich pracę i łączenie się na poszczególne lekcje.

          22. Rodzice zobowiązani są do poinformowania wychowawców u kogo występują poważne problemy z Internetem, abyśmy mogli zweryfikować ewentualne wymówki uczniów.

          23. Świetlica szkolna działa w godzinach 7-17, wypełnia wyłącznie zadania opiekuńcze. Ze świetlicy korzystają ewentualnie uczniowie rodziców zaangażowanych w walkę z COVID19 oraz  dzieci czasowo przebywające w szkole. W świetlicy obowiązują maseczki. Należy wypełnić stosowne oświadczenie.

          24. W każdym tygodniu będziemy ograniczać niektóre zajęcia np. muzykę , plastykę , w-f lub religię, aby uczniowie nie siedzieli przy komputerach przez wiele godzin( możliwości uczniów zweryfikujemy w dniach 9-13.11.).

          25. Na bieżąco będzie prowadzony monitoring działań i będziemy dostosowywać się do zmieniających się potrzeb weryfikując wcześniejsze postępowanie.

        • Informacja

        • 23.10.2020
        • Od poniedziałku, 9.11 klasy 1-8 pracują wg planu nauczania zdalnego. Zajęcia odbywają się na platformie komunikacyjnej Teams. Oddział przedszkolny pracuje stacjonarnie wg dotychczasowego planu.  

        • Plan lekcji

        • 25.10.2020
        • Opublikowany został plan lekcji dla klas 4-8, który obowiązywał będzie w czasie zdalnego nauczania.

  • Galeria zdjęć

      brak danych